tisdag 5 februari 2008

Går till stallet i stället

Jag har haft stalltjänst idag fasen va skönt det var kanon fin dag har varit ute nästan hela dagen och fått varit med pappa en stor dela av den med. Var nere till elva tiden för att ta imot hovslagaren och hon kom, men kunde inte värka några hästar för hennes bil hade gått sönder så alla hennes saker var någon annanstanns. Ajja inte så mycket att göra åt, bara ut med pollarna då. Tog två i grimma och en lös, dom som brukar rymma tog ja i grimma skit smart tyckte ja. Väl nere i hagen vänder jag mig om och konstarterar att den som gick lös är kvar i trädgår´n, skit häst tänkte ja och släppte dom andra var av min söta lilla häst vänder på en femöring för att göra honom sällskap. Jahopp en av tre i hagen inte illa det inte. Stängde in den stackaren som var kvar i hagen för att gå hem och hämta något att muta dom med. Hittade även pappa där så han följde snällt med. Så fort han började skrammla med hinken så kom rymmlingar´na hur snällt som helst. Bara att konstartera att mycket hinner förändras när man inte är där.
Mockade alla boxar med kännde mig så himla duktig. När det var dags att åka ville ja knapp hem, saknar landet något helt otroligt och helst såna fina dagar kan som det var idag.

Inga kommentarer: