måndag 5 maj 2008

Städ å öf på schemat

Förmiddagen gick i städandets tecken inte så kul men ett onödigt måste. Hann även med att måla två hyllor lr bettsat som det kanske heter, tror i vilket fall som helst att det blir kanon bra när det är klart. R å jag satt även upp hissgardinen som jag köpte på Ikea i fredags + min nya fina lampskärm. Insåg dock så fort allt hade kommit på plast att det måste inhandlas nya krukor till köksfönstret. Gud så trist ;).
Igår kväll satt jag mina potäter med, kommer nog inte bli någon egen odlad färskpotatis till midsommar men men är man sen så är man.
Så efter Öf idag bar det av till rusta och inhandlade lite mer att så, så som lite dill, lök, sallad (eftersom den ena salladen inte värkar komma som den ska) och så lite krasse. Löken tänkte ja ta en blomlåda till ( hoppas att det går bra).
Tror att solen har tagit lite idag känns som det svider lite i huden, dags att köpa grejor med andra ord. Och även till T så klart. Han har förövrigt varit så go idag. Hittade honom (när vi var på öf) i rummet där dockteatern är. Gullunge.

Tove. Min bror är lite svår att fånga på bild men han finns där :-) Jag är mellanbarnet fem är mellan mig och min bror och fem år mellan tvillingarna och mig. Ja du skillnad på dom, det är inte så lätt alla gånger men man har hittat lite knep och nu har dom inte helt lika frisyrer. Där i mot i telefonen är det värre chansar rätt ofta där vill jag lova. Nu har det blivit lite lättare när Becka har flyttat ihop med Jonas. :-)
Motionen har det blivit himla dåligt med sista tiden men när det händer så är lilla rundan på ca 5 km så allt mellan 5 och 10 km, men fast jag har varit ute och gått vad jag tycker är ganska mycket har det inte hänt ett skit på vågen lr jo typ 200g inte så mycket att hurra för. Men förhoppningsvis så har det blivit muskler och det väger om jag har fattat rätt mer är fett.

4 kommentarer:

..Elin alltså... sa...

Att salladen på eran balkong inte växer som den ska kan nog min kära dotter vara en bidragande orsak till......:-) Hon tyckte dina krukor va väldigt intressanta....

Teggis sa...

Jag håller reda på dina syrror genom sina luggar...=) En har sne medans den andra har rak lugg...=)

lotta sa...

nja det är nog ingen fara att T var i farten den var seg från början. :-) Ja man har lite såm knep att se skillnad på dom :-)

Anonym sa...

Oki får titta på korten igen och se om jag kommer på något :)
Jag har en storebror som bor 40 mil ifrån mig så det blir inte så mycket att vi träffas tyvärr och han är fotoskygg.
Ni verkar vara ett tätt syskon lag el vad man ska säja. Verkar som ni har mycket skoj på bilderna.//Towe