söndag 25 oktober 2009

Sjukhuset

Våra senaste besök av vårt sjukhus här i stan har vart av det lite mer roligare håller. Har ju åkt därifrån med en ny liten familjemedlem.
Men i onsdagsnatt var det dags för att få sen en annan sida nämligen akuten. Peppar peppar så var det jag och inte någon av barnen som behövde vara där. Efter ett par timmar med magont så blev jag inlaggd. (Inte det lättaste med smärtlindring när man ammar). Sambon fick åka hem och hämta mini och jag skulle undertiden vila på en storsal som det så fint heter. Det var inte det enklaste med tanke på att det låg tre äldre på rummet som hade diverse konstiga ljud för sig, och när man tillslut lyckas slå igen dom små blå ett tag så är det morgon och frukosttime. (Om man nu inte som jag ligger med dropp). Men efter ett antal stick i armen och ett ultaljud så har dom konstaterat att jag har gallsten. Så nu står jag i kö för en operation.
Nu går man bara och väntar på att det ska komma nya anfall. Har visserligen fått medicin ifall att, men kan inte påstå att jag är speciellt sugen på att ta dom känns ju som en mindre våldtäkt.

2 kommentarer:

Linda S sa...

Nämen fy! Hoppas OP blir inom snar framtid så du slipper oroa dig för fler anfall!!

lotta sa...

Ja det får vi hoppas. Från att aldrig har blivit opererad så har jag tre st att se framimot JIPPI va kul. Eller nått.