tisdag 7 oktober 2008

Händer mycket

Ja det är väl det minsta man kan säga att det har gjort här hemma. I köket stå det numera ett vittbord och sex stolar skit snyggt och skit billigt. I hallen står det en sekretär som vi blev ägare till igår. Ljusljus grå är den. Den ska senare in i vårt sovrum men så länge har den fått en plats i hallen. Meningen är att den ska innehålla mina scrappsaker. Sen i den andra hallen står det fyra burkar färg som jag och Frida handlade igår. Så i vecka nu hoppas jag på att vi kan börja måla i T:s rum. Det kommer bli ljusblåa väggar och en fondvägg där det kommer att bli ränder med ljusgrön, ljusgul och ljusblå. kanske tunna vita med har inte riktigt bestämt mig där. Och med mig så menar jag mig R har lämnat över att tänkade till mig sa han mohahaha undra om han visste vad han gjorde då. Måste även åka och köpa lister och kolla på golv till T:s rum men det kommer. Och ja usb kabeln är fortfarande på rymmen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul med så mycket nytt!! Både möbler och väggar :) Vi renoverar badrum här. Eller rättare sagt Micke o hans pappa. Fy fan för allt oväsen och allt damm. Men det blir nog fint sen :)

lotta sa...

Ja det är jättekul. Undra om vi kommer att tycka det hela tiden. =) Vi ska med renovera badrum fast det få bli lite senare. Men det känns lite lyxigt att få göra som vi själva vill. =)

..Elin alltså... sa...

Kul kul när det händer grejer! Jag har också äntligen hittat ett vitt matbord + 6 stolar till ett vettigt pris...blev så glad! Inte inhadlat än dock, men det ska bi...;)

lotta sa...

Visst är det skönt. Vi trivs kanon med vårat. Köket blev genast mycket ljusare och det kommer bli ännu bättre närv i har tepetserat om där med.

Helene (Hella) sa...

Kul för er!! Men kan inte låta bli att fråga...gör det inte ont att ha en sekretär där?? Haha.

lotta sa...

haha allt går med lite våld och vasselin =)