fredag 22 oktober 2010

Nya rutiner

Idag är det Litens sista dag på dagis med inskolningen. Från och med måndag är det nya rutiner i vår familj barnen ska till dagis och jag ska börja jobba. Är med blandade känslor, ska bli skönt att jobba men känns samtidigt himlajobbigt att det kommer bli långa dagar för barnen på dagis. Stor tycker nog det ska bli spännande att få gå dit när det är mörkt, äta frukost osv. Liten tycker säkert med det är kanon. Men för mig kommer det kännas konstigt ett tag.
Kul för R att hämta hem dem med. Var ju länge sen han var på dagis.
Men just nu är det som sagt blandade känslor. Hur ska jag hinna? När måste vi gå upp?
Tror ju allt kommer lösa sig ganska naturligt men spännande är det och lite nervöst.

Vardagsrummet är iallafall klart, känns himla skönt att vi tog tag i det den här veckan och inte väntade ännu längre. Nu är det bara finliret kvar inredningen och den lotten tar jag mer än gärna på mig. Tror även att sambon mer än gärna lämnar över den på mig med.

Inga kommentarer: